Anak belom bercakap

Anak saye umur nye 1 tahun 8 bulan.. Tapi belom pandai cakap..ade beberape perkataan yang dia sebut hujung2..macam mandi(di) makan(mam) lagi(gi) katak(tak) ayah(dia sebut penuh).. Anak saye dah faham arahan.. Kalau mintak ambil barang dia akan ambil barang tu.. Dah kenal barang..kalau sembang2 dengan dia..dia faham..cume kami sebagai ibu bapa dia risau sebab dia belom boleh bercakap😌normal ke seusia anak saye ni belom boleh bercakap? #ingintahu #percakapananak #ibubapaanak1 #bantusaya #bantusharing #firstMomandDad #pleasehelp

2 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

sama mcm anak sy..xtahu la normal ke x.. dia belum bole ckp ful sentences lg.. klu ckp terima ksh dia akan ckp asheh..tp dia fhm ap kita ckp.. klu suruh salam ke cium ke dia buat.. cuma nk ajar abc dia xkeluar perkataan tu..intonasi je ada.. sy belum tnya doc lg..tp sy rasa normal kut cuma byk kn berckp dgn dia ..xpe sis..setiap anak perkembangan lain2.. kita support dia ..kena selalu berckp dgn dia.. insyaAllah nti lama2 dia boleh ckp..

Baca lagi
5mo ago

saye dngn suami memang kerap bercakap dngn dia..tapi tu lh tk bercakap lagi budak nye😅anggota badan pn ade yg dia dh kenal.. tapi bab bercakap tu belom.. risau.. 2 tahun nanti baru ade check up lagi..moga2 normal lh..

TapFluencer

anak sy pun dh 2tahun tapi msih xblh bckp