Preauricular sinus? Siapa ade pengalaman ade lubang kecil ni?

Anak saya sejak lahir ade lubang kecik dot tu depan telinga. Saya search google namanya preauricular sinus. Ade tak ibu2 dlam ni anak ade isu yg sama? Bahaya tak? Dngar2 blh berlaku radang ke kluar cecair ke . Risau pula.

Preauricular sinus? Siapa ade pengalaman ade lubang kecil ni?
11 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

sye sendiri ada pengamalan. if tidak jaga elok elok akan ada keluar bisul dekat area situ. Sye ada kedua belah telinga. Masa sye sekolah menengah jadi lagi worst, so doktor suggest untuk operate untuk matikan akar bisul di telinga dan untuk pastikan tiada kotoran akan masuk di lubang tersebut. Now alhamdulillah sye sihat dan tidak tumbuh lagi bisul lepas doktor tutup kedua dua lubang kecil tu.

Baca lagi
6mo ago

Ohh macam mana boleh tergerak hati nak scan puan? Ada yang merisau kan ke dekat anak? Apa rawatan susulan dari doc puan?

Saya ada sebiji kat telinga kiri. Saya guna jari tolak dari bawah sampai lubang kat atas utk bersihkan. Kadang2 lupa bersihkan, bila bersihkan ada cecair putih busuk2 yg keluar bila bersihkan. Saya setiap minggu pergi swimming sekali. Tak pernah ada masalah ngan lubang ni.

anakk sy ade...yg first ok xde ape2... alhamdulillah...yg no 2 ad cecair...kne operation belah buang kantung sbb da 3kali nanah...sbb nye mandi air masuk dlm lubang tu...

Adik saya dua org ada lubang macamtu. Sorang kat bawah mata, sorang kat tgh hidung berlubang. Tapi dua2 cantik dari adik2 beradik lain 😊

10mo ago

Bawah mata tu dia lubang macam mana ya?

Ank sulung ad tp stkt ni xde ape 6tahun dah umur.. Cuma sy rajin cuci dgn kapas tekan2 skit ade kluar cm daki cmtu je

saya ada sis , alhamdulillah takde apa pun ☺️ anak buah saya dekat dua2 belah telinga ada

anak sya ada gak , risau juga pertama lama lama tak ada apa jugak janji tak ada virus ja

spupu sy camni.. skarang dah dewasa dah.. alhamdulillah Allah lindung xde ape2

Keluarga kami ada mcmni.. sebelah menyeblh ada.. tips diaa jgn kacau@picit2

10mo ago

btul tu.. sy pun ad sis .. x prnh usik dri kcik smpai k bsr ni xde pape pun

Anak saya kat dalam telinga tu😂