Vericos vein vagina

Anak ke 3 da stat ade VV,anak ke 4 makin teruk VV, bersalin anak ke 4 normal tp berlaku pecah urat di kemaluan,pas jahit tu ilang bius br rs sakit mcm nak mati, berlaku bengkakan teruk di sekitar kemaluan.3 bln tk bley duduk..kena guna bantal donut.skrg mengandung anak ke 5,sy da risau kejadian lama berulang...

5 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Saya faham kebimbangan anda tentang masalah VV yang semakin teruk setiap kali mengandung. Masalah VV boleh menjadi lebih teruk setiap kali mengandung kerana tekanan yang meningkat pada saluran darah. Oleh itu, adalah penting untuk mendapatkan rawatan yang betul dan juga mengambil langkah-langkah pencegahan. Untuk mengurangkan risiko VV semasa mengandung, anda boleh cuba mengamalkan gaya hidup yang sihat seperti senaman yang berterusan, mengelakkan berdiri atau duduk terlalu lama, dan mengamalkan pemakanan yang seimbang. Selain itu, anda juga boleh menggunakan krim atau losyen khas untuk membantu mengurangkan pembengkakan dan kesakitan. Saya juga syorkan anda berjumpa dengan pakar sakit puan untuk mendapatkan nasihat perubatan yang tepat mengenai kesihatan VV anda. Jangan ragu untuk mendapatkan rawatan yang sesuai bagi mengurangkan risiko kejadian lama berulang. Semoga perkongsian ini membantu anda. https://invl.io/cll7hzz

Baca lagi

sis pernah cuba aulora pants? dia bantu lancarkan aliran darah. VV ni sebab aliran darah tak cantik. saya tak pernah cuba jadi tak berani kata, tapi boleh lah ikhtiar kalau nak. moga selamat semuanya ya sis.

4mo ago

doktor suruh exercise ke? rasanya kalau VVV ni, exercise yg berdiri kena elakkan, better buat exercise yg kita buat sambil duduk atau baring. sebab graviti & pressure menekan ke area bawah tu nanti boleh buat VV tu makin teruk.

maksud nya mcm mana tu sis? jahitan bercantum tak?

4mo ago

jahitan cantum elok je,tak byk jahitan koyak skit je...tp masa rs sakit nak bersalin tu ade rase "plup" kt situ,ingatkan air ketuban da pecah,nurse cek,tkde katenye...pas bersalin n jahit br tau bunyi plup tu rupenye,ade urat pecah kt dlm...ms tu semua nurse n suami agak terperanjat tgk bhgian tu merata2 bengkak dan mcm belon yg nak pecah...sakit nye rase cam 50/50 nak hilang nyawa...smpai skrg suami fobia.

ada tye doc x cara nk rawat/elak

4mo ago

selepas 3 bln ada buat terapi sonotron,doc tak ckp ape..cume die ckp biasa terjadi dan akan sembuh.

sis ..blh xsy tahu...W tu apa ye

4mo ago

owhhh..tq sis..bru fhm..