Minum air gula

Air gula ni siapa ja yg minum? ada baca umur 30an keatas je minum. Tpi pengalaman org keliling yg muda muda pon dh minum. Tpi ada yg x kena minum lngsung. Boleh share pengalaman ibu ibu tk? Minggu dpn bru saya buka buku pink .#firstmom #seriusnanya

2 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Nanti awak buka buku pink boleh tengok bahagian sini. Biasanya nurse akan inform dan terangkan, dan awak boleh tanya juga. Tapi cth, awak takde apa apa risiko spt yang dinyatakan di gambar dan berat naik berlebihan dari jangkaan, possibilities kena minum juga air gula. It depends on your bmi. Biasanya yang tak minum langsung, mungkin umur bawah 25tahun, bmi dalam paras normal dan tiada apa apa risiko. *correct me if i'm wrong*. hope it helps :) Gambar ni contoh sahaja.

Baca lagi
Post reply image
1y ago

Iye korang. Macam ni, gambar yg saya post tu CONTOH sahaja. Korang boleh refer buku sendiri. TT tanya, ada yang tak kena minum langsung. So saya terangkan sahaja, BERKEMUNGKINAN orang tu bawah 25 tahun dan tiada apa apa risiko spt yang dinyatakan. Kalau dekat buku takde tick apa apa, dan kena minum air gula, rajinkanlah bertanya dengan nurse. Saya cuma berkongsi apa yang saya tahu, saya taktahu keadaan masing2.

saya check-up di hospital swasta. prosedur situ mmg kena minum 2 kali. sekali awal trimester 1, lagi sekali 20-24w.

1y ago

Trimester 1 sy xda mnum.. Kna bagi mnum masa 20w ja stakat ni