Baru tahu: Spotting bahaya

6-12weeks doc pesan jaga mkn,byk mkn sayur buah, jgn skip folic acid, jgn buat kerja berat, jgn terjatuh, jgn jogging, jgn byk gegar sbb rahim blm cukup kuat #1stbaby #firstmom terus jmp doc jika ada keluar apa2 d*rah..

2 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Spotting atau keluarnya darah sedikit-sedikit sewaktu hamil memang boleh menimbulkan kebimbangan. Walaupun kebanyakan kes spotting adalah normal, tetapi ia juga boleh menjadi tanda bahawa sesuatu yang tidak baik sedang berlaku. Adalah penting untuk anda mendengar pesanan doktor dan menjaga pemakanan yang sihat dengan memakan banyak sayur dan buah-buahan. Jangan lupa untuk mengambil asid folik dan elakkan melakukan kerja berat, terjatuh, jogging, serta aktiviti yang boleh menggugat rahim kerana rahim belum cukup kuat pada fasa awal kehamilan. Jika anda mengalami keluaran darah atau apa-apa keadaan yang mencurigakan, segera temui doktor untuk pemeriksaan lanjut demi keselamatan anda dan bayi. Selamat menjalani pengalaman pertama sebagai ibu, jaga kesihatan dengan baik! https://invl.io/cll6sd8

Baca lagi

Betul tp jgn berlebihan risau pulak..smpai nk naik kereta pun takut..selalunya kalaubgugur pun sbb fetus tu tak sempurna.