Antibiotik

Salam, baby saya dh hari ketujuh di hospital selepas lahir, sbb tertelan najis ketika lahir. Baby diberikan oxygen dan antibiotiks. Hari ketujuh, doc try untuk tanggalkan oxygen tp nafas baby masih laju. Sekarang doc beri baby antibiotik yg lebih kuat. And baby kene pantau start dr day 1 balik.Sesiapa ada pengalaman mcm ni? Saya risau, sbb ni 1st born saya, terima kasih.#ingintahu #firstmom

1 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

saya baru bersalin 1 syawal bru ni.. anak terus masuk nicu sbb ada jangkitan dan nafas laju.. doc on antibiotics 7 hari.. setiap hari saya akan ulang alik hospital utk tgk anak di nicu.. bg dia semangat.. anak kuat kalau ibu kuat.. skrg alhamdulillah anak dh discharge dri wad hari ke 10.. sis jgn stress2.. semua yg terjadi ada hikmah.. sellu doakn utk anak.. kuat demi anak..ok.. semoga anak 2 kita membesar dgn baik dan sihat.. Amin..

Baca lagi
1y ago

masih on antibiotik ke sis.. sis boleh room in dgn bby ke atau bby di nicu??In shaa Allah bby sihat n kuat.. sis kuat ya.. sy fhm perasaan tu..doa byk2..sy doakn anak sis cpt sihat .