Ini ruam atau bukan?

Normal ke ruam bintik2 mcm ni kt muka baby newborn? Baby sye x de la newborn mne..lg 4hari dah nak sebulan... Tp dia punya bintik ruam kt pipi kiri je..pipi kanan takde... Lepastu kt leher dia mcm ad kulit mengelupas...ke itu cecair putih yg lekat kt badan baby mse dia lahir tu?? Sye nak lap bg bersih sgt pun risau sbb mcm kulit mengelupas... #mohonbantuan #firstbaby

Ini ruam atau bukan?
2 Balas
 profile icon
Tulis jawapan
VIP Member

Normal, Puan. Nanti akan hilang. Yang bahagian leher tu kena kerap cuci dan bersihkan. Sebab bahagian pelipat tu tersorok, jadi mudah ada daki sebab ada lembapan. Kalau Puan masih risau, nak pergi klinik pun boleh. Tiada masalah

2y ago

Sama-sama ๐Ÿค—

Mcm ruam. Tp tak pasti ruam susu atau ruam panas. Klo ruam susu, sis amalkan aje lepas menyusu lap dgn kain dicelup air suap. Klo ruam panas, elakkan pakai yg tebal2 sgt kt baby

Baca lagi
2y ago

wc sis. Better lap juga dgn kain lembab supaya lekit susu yg meleleh tu tanggal sekali