Excited tapi takot . Help me please

Hi moms . Saya first time pregnant and dah 34 weeks . Makin dekat nk due makin rsau skrg ni sbb nya saya ni zero experience psal baby . Tak lena malam saya pkir mcam2 . Rsau psal bf baby , pgang baby smua basic psal baby . Saya rsau saya tak reti handle . Hari2 saya baca tgok vid psal cara2 belajar handle baby smua tpi saya srs takod tak confidence. Kdg smpai ngis bila fikir. Excited sngt nk ada baby tapi tula. Ada ke mcam saya ? #advicepls #firstmom #bantusharing

1 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

hi preggy mummy.. sama sy pun first pregnant mula mula pregnant ada jugak perasaan yg mcm sis fikir, tp bila dh masuk 35 weeks sy dh kurang fikir macam tu.. just think positive and berusaha untuk buat yg terbaik untuk cahaya mata yg akan tiba nanti.. sis kena yakin boleh buat sebab dari zero experience akan buat kita lagi rajin nak cari ilmu.. semua benda kita buat kena ada ilmu sis,benda bole belajar dri pengalaman orang mahu pun dri internet.. so sis takyah takut takut just cari lagi banyak ilmu ibu bapa. Good luck mummy.

Baca lagi
2y ago

thankyou awak atas nasihat ni . insyaAllah saya cuba buang negative thinking ni. cuba belajar lagi ilmu parenting ni. nk jadi yg trbaik untuk baby yg lahir nanti. smoga Allah swt mudahkan urusan kita smua amin .