13 Balas

normal sis.. dalam buku baby pon ada tulis mengenai perkembangan bayi ikut umur, as long as masih dalam lingkungan umur tu still normal. sis blh tlg support baby dgn cara bg baby duduk atas riba sis, atau beli kerusi bayi. sngat membantu.

Normal je. Saya pun banyak pangku kan anak, makan saya ajar duduk dalam dining chair dia. Tak lah boleh duduk sendiri tapi ada perkembangan juga, anak saya pun meniarap lambat sikit dah hujung 4 bulan macam tu.

Sis boleh duduk belakang dia utk support dia duduk. Bagi dia mainan masa dia duduk. Lama2 akan boleh duduk, cuma akan ambil masa utk dia betul2 stabil. Kena lapik tilam atau playmat bila baby duduk.

perkembangan bayi lain2 sis.. rujuk doktor atau nurse kalau sis risau. tp kita pon boleh ajar bayi utk berlatih duduk. letak dia dlm tripod position. ataupun sis search je kat youtube cara ajar bayi duduk.

TapFluencer

anak saya 8bulan baru boleh duduk sendiri dan merangkak. sebelom ni duduk kene ada sokongan dan mengesot je. rajin dudukan dia buat stimulasi baby kat youtube. lain baby lain tumbesarannya 🥰

Bagi saya normal. Setiap perkembangan baby tak sama. Awak boleh manfaatkan TAP ni untuk semak perkembangan anak awak. Ada aktiviti yang dicadangkan juga untuk enhance perkembangan anak.

normal je mom, anak saya nak dkt 9 bulan baru boleh tegak duduk . lain baby lain berkembangannya. ada yg awal ada yg ikut umur ... ok 😉

Normal jee ..sentiasa ajar duduk kan dia..atau pangku ..focus kan dia ngan mainan or main ..lama”dia blh duduk..

bagi sy normal je..anak sy 8 bulan baru pandai duduk 8bulan lebih dh start duduk² tegap ..ade kanak² lambat

jangan risau setiap perkembangan baby kita tak sama. jadi awak tak perlu tengok anak org. nnt awak stress

Soalan popular

Artikel Berkaitan