Normal ke?

Mommies. Nk tnya kalau pregnant 9w4d mmng normal ke perut tak nmpk lagi?

9 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Ya, normal jika perut tidak kelihatan pada usia kehamilan 9 minggu 4 hari (9w4d). Pada peringkat awal kehamilan seperti ini, perubahan fizikal mungkin tidak begitu ketara dan perut biasanya belum mula menonjol dengan jelas. Setiap wanita mengalami perkembangan kehamilan dengan cara yang berbeza, dan beberapa mungkin memperhatikan pertambahan berat badan atau perubahan pada bentuk badan mereka lebih awal daripada yang lain. Jika anda ingin memastikan perkembangan kehamilan anda, adalah penting untuk berjumpa dengan doktor anda untuk pemeriksaan berkala. Doktor akan dapat memberikan penilaian yang lebih tepat berdasarkan situasi dan perkembangan individu anda serta memberikan nasihat yang sesuai mengenai penjagaan diri dan janin anda. Jika anda memerlukan lebih banyak maklumat tentang perkembangan kehamilan atau ada kebimbangan khusus, saya mengesyorkan untuk berbincang dengan doktor anda. https://invl.io/cll6sd8

Baca lagi
TapFluencer

hm 9w xnmpk apa pun. janin pun cinonet besar butir beras saja. klu la 9w dh nmpk perut, bayangkan bila cukup bulan mcm mana..mau tak terbangun dari katil nanti. enjoy your pregnancy with +ve mind, banyakkan membaca dari apps ni ya.

4w ago

pnglmn 1st pregnancy 32w baru la nmpk...itupun kdg org xperasan juga. dh serah diri overdue pun kecik je sbb baju hsptl bsr sgt 😂 .tp bila bby lahir...dkt 3.40kg juga beratnya.

Okey je.. saya 2nd pregnancy ni, 9minggu lebih jugak.. masih nampak biasa kembung gitu je.. 1st pregnancy, 25 minggu pun tak nampak lagi.. 30 minggu baru nampak bulat & orang perasan.. enjoy jee 🤭

Saya 10w pun leper mcm takde apa 😂 kalau tiba2 nampak besar tu sbb lps makan atau bloated. Kalau Lepas membuang atau tak makan lagi. Mmg leper sgt.

Normal sis, mcm saya perut sentiasa bloated, nampak mcm baby bump 😂 padahal tapi kandungan baru lagii tu

xpa ada yg preggy xnmpk perut janji baby membesaq mngikut perkembgan minggu ke minggu

setiap badan tak sama.. yang penting mommy n baby sihat

sy 12 weeks pun perut still xnampak lg.

Normal, perut saya just nampak bloated