Contraction..

Kalau sakit on off kerap2..kena terus pergi hospital ke..atau tunggu sampai turun tanda..

4 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

lain mommy lain tanda bersalin nya awak. xperlu tunggu tanda lain if dh mmg ada slh satu tanda. ada je yg dh contraction kerap dh ada bukaan. ada juga yg turun tanda lendir darah pergi hospital masih belom ada bukaan dn contraction. ada juga yg pecah ketuban.

2y ago

awak boleh pergi check dekat klinik luar. takut dah ada bukaan. kalau kerap sgt sakit tu dtg. jgn tunggu ya. semoga urusan awak dipermudahkan❤️

saya pun sakit on off juga , tapi baby ok masih gerak aktif lagi tiap malam perut asyik mengeras datang sekali dengan rasa sakit sengugut .. nak pergi pun nanti kalau takda bukaan kena suruh balik juga puan ..

2y ago

tengok atas tanda juga sis , kalau sis rasa sakit tu makin kerap selama 5/10min tu berapa kerap dan mengeras lama dari yang biasa better segera ke hospital lah tapi kalau setakat kejap2 tu normal tu kontraksi palsu orang panggil namanya ..

pengalaman saya, contraction yg regular, dan diikuti dgn sakit gilaaa..terus ke hospital, nk beranak dah tu. saya takde tanda lain. contraction yg kerap dan teratur. cth setiap 5minit..

2y ago

alhamdulillah.saya selamat bersalin da semalam..contraction makin kerap n kuat..cek da buka 3cm lps 5jam trus 10cm terus kuar baby..

it's better to go hospital for check up ya.

2y ago

saya selamat bersalin da semalam..contraction makin kerap n kuat..cek da buka 3cm lps 5jam trus 10cm terus kuar baby..