βœ•

7 Balas

Nampaknya bayi anda mungkin mengalami jadual tidur yang sedikit tidak teratur. Walaupun ia mungkin agak mencemaskan pada mulanya, keadaan ini biasa berlaku dalam perkembangan bayi. Bayi mempunyai corak tidur yang berbeza-beza, dan mereka mungkin tidak mengikuti jadual tidur yang ditetapkan seperti orang dewasa. Adalah normal bagi bayi untuk mengantuk tetapi tidak tidur siang dengan selesa. Mereka mungkin mengantuk tetapi terlalu aktif atau tidak selesa untuk tidur. Jika mata bayi merah dan mereka mengantuk tetapi tidak dapat tidur lama, ini mungkin menandakan bahawa mereka mempunyai masalah tertidur atau mereka terganggu oleh faktor-faktor seperti perut yang kembung atau keadaan sekeliling yang tidak selesa. Adalah baik jika anda membuat catatan tentang corak tidur dan penyusuan bayi anda. Ini boleh membantu anda mengenal pasti pola dan sebarang perubahan yang mungkin perlu diberikan perhatian. Jika bayi anda terus mengalami masalah tidur atau anda bimbang, adalah bijak untuk berbincang dengan pakar kesihatan kanak-kanak atau pakar laktasi untuk mendapatkan nasihat lanjut. Jangan risau terlalu banyak. Setiap bayi mempunyai corak tidur yang unik, dan apa yang anda alami mungkin normal untuk bayi anda. Tetapkan satu rutin yang selesa untuk bayi anda, seperti bermain dengan lembut sebelum tidur, menyanyikan lagu-lagu, atau menyusukan bayi sebelum tidur. Ini mungkin membantu meningkatkan keselesaan dan membantu bayi tidur lebih baik. Jika anda merasa perlu, produk seperti pam susu ibu boleh membantu anda menyimpan susu untuk penyusuan dalam masa yang sibuk. Anda boleh mencuba mengadakan rutin yang tenang sebelum tidur untuk membantu bayi anda bersiap untuk tidur. Tetapi jika masalah ini berlarutan atau anda risau, adalah penting untuk mendapatkan nasihat dari pakar kesihatan kanak-kanak. Semoga bayi anda segera mendapatkan tidur yang lebih baik! Voucher RM30 off πŸ‘‰πŸ» https://invl.io/cll7hzz

perut tak kembung, pampers tak basah, susu lebih dari cukup saya rasa πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Baby sis maybe dh overtired. Boleh cuba search instagram @babylanguage utk explore cara tidurkan baby newborn. Kesian dia tk dpt tidur tu, dia perlukan bantuan kita utk tidurkan dia. Also utk malam, sis kena susukan dia setiap 2jam kalau boleh sebab baby kecil lagi tu, dia perlukan nutrien utk membesar. Takut tumbesaran dia tak ikut graf kalau biar dia tidur tak susu. Sis dreamfeed dia je, sua breast masa dia tido bg dia hisap. Good luck sis you can do it :)

dia tidur buaian. sblm ni mmg bgn 2jam sekali. tapi kalau saya kejutkan, dia sangat marah + mengamuk. kalau dreamfeed tak jadi. dah cuba. dia hisap kejap je. pastu terus melayan mimpi πŸ˜‚ kalau dia bgn sendiri dia okay je. nak taknak kena tunggu dia bgn sendiri. usia dia sebulan lebih dgn berat 4.5kg πŸ˜…

Jenis light sleeper mcm baby sy.. dr lahir sampai 2 bulan jenis x tido sgt siang. Tahan mata.. tido kejap2 je kdg 10-15minit kdg setengah jam..Tp malam dia perform πŸ˜‚. awl2 lahir dia bangun sekali atau dua kali waktu malam, bila dh 2 bulan tido sampai subuh..so far okay je x pernah merengek. Dia hanya nanges bila nak susu je.

Temperature tempat bilik macam mana puan? sekarang musim panas risau dia tak selesa itu yg minum susu banyak pada siang hari. Anak saya masa nak masuk 2bulan dah start tidur lena waktu malam, tapi siang still macam biasa 2-3jam mesti bangun.

tak perlu tidur siang ni budak 3tahun. baby 2m masih lagi pendek wake window dia.. baby overtired gitu takleh tidur

buai sis electric ke normal. kalu buai letrik ptt xda mslh. buh zikir tutup lgsir buh aircond lena la.

hahahaha...tgu lg sebulan sis. kdg sebulan skali perangai dia akn berubah.

bagi bby dgr white noise tgk kesan mcm mna

dah 🀣 tak makan saman.

Soalan berkaitan

Soalan popular

Artikel Berkaitan