weeks 38

Hai.. ibu2 semua ada tak ibu2 yang tengah alami seperti saya... Sekarang saya dah 38 weeks saya ada masalah kekurangan darah tadik saya dah pergi ke hospital.. tapi doktor tidak bagi saya ubat.. untuk tinggal kan darah saya.. ada carah tak nak bagi darah kita normal seperti dulu .. N saya nak tanya ada tak ibu2 time beranak.. kekurangan darah.. baby lahir normal tak.. sorry lah kalau soalan saya ni bikin ibu2 marah.. saya cuma nak tahu tu je sebab.. doktor tidak bagi tahu saya apa2 pun tentang perkembangan baby saya..? saya risau sangat Tolong jangan kecam soalan saya.. ye..

2 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Kekurangan darah tu maknanya hemoglobin rendah ke? Berapa bacaan dia.. Sebenarnya agak normal kalau hemoglobin rendah masa pregnant, 10 consider consider on border. Banyakkan makan kurma, delima untuk pekatkan hemoglobin. InsyaAllah boleh bersalin normal. Bacaan hemoglobin saya 9 masa nak bersalin. Bersalin normal, cuma kena jaga pemakanan dan makan ubat lepas bersalin.

Baca lagi
VIP Member

Sy pernah HB darah kurang... Dipaksa bsalin awl lg sebab kurang air ketuban... 37w2d dimasuk ubat tdk buka... Dimasuk belon tdk buka... Lps tu masuk ubat blk.. Ada bukan tp jantung bby kurg baik rentak dia.. Last2 EMSLCS (emergency operate) jg 😅😅 baby normal cuma berat Cun2 2.6kg syukur sihat