saya nak tanya

hai ibu ibu saya nak tanya pasal berkenaan susu dutclady fullcream . apa mksud pada arahan susu tuh ya . saya tak berapa faham boleh tolong jelaskan dan lagi satu betul ke susu dutchlady fullcream takda gula tambahan ? tapi kenapa tgok pada maklumat makanan dekat situ ada tulis jumlah gula ? lagi satu kenapa lepas bancuh susu then goncang susu formula ada buih dan kenapa susu fullcream takda buih ? #firstmom #bantusharing #pleasehelp

saya nak tanya
1 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Tengok label INGREDIENTS, bukan nutrition facts. Kalau di mana mana packaging pun, bahagian nutrition facts memang ada sugar. Boleh baca ni: https://m.facebook.com/groups/happybabyfoodsmalaysia/permalink/404215990418258/?mibextid=Nif5oz Ada terbaca, kalau you buat susu anak berbuih (biasanya susu formula) teknik tu salah sebenarnya, dan takde issue pun since dua ni adalah susu yang berbeza.

Baca lagi
12mo ago

lagi satu nak tanya susu dutchlady fullcream after bancuh bertahan berapa lama ya ? ke sama macam formula bertahan 2 jam sahaja ? after 2 jam tak habis minum kena buang ..