Berpantang dengan mak atau mak mertua?

Gusys nak tny la. Korang berpantang dgn mak ke atau mertua? Sy tgh serabut skrg. Haritu mertua ajak berpantang dgn dia. Sy sama due dgn biras. Biras pantang dgn dia nnt pastu dia ajak sy pantang sekali sama2. Sy masih ad mak ayah kot nak jaga sy. Masing² excited nak dpt cucu pertama. Lg pun sy selesa dgn mak sndiri dri mertua . Pening skrg mcmna nak tolak. Biras sy tu lain la , dia mak dh meninggal, ayah sakit . Family dia dh berderet baby ramai anak buah baru lahir la apa la so dia nak selesa pntg dgn mertua la. Abeh sy ni la baru nak bg cucu kat mak ayah sndiri sekali mertua suh pantang dgn dia, abeh mak ayah sy nak letak mana😭 dorg pun excited per😭haaaa sedih..pstu lagi sadis sbb nnt kalau sy pantang ngan sapa2 je la mak ke mertua ke, somi sy tak de..sbb tak cuti..abeh takkan sy nak duk rumah mertua, yg biras ad laki jaga anak sama², yg saya duk sorg² jaga anak. Takkan la 24 jam nak panggil mertua tolong tu ini..sy serius tak selesa😭😭😭 #seriusnanya #pleasehelp #firstmom

7 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

untungnya puan , mak/mil berebut2 nak jaga puan .. hehe saya masa bersalin dengan anak sulung berpantang dengan suami je ada la juga sikit2 mak ayah saya tolong tapi kebanyakkan suamilah yang jaga dari makan ,mandi semualahh .. mak ayah saya tak kisah pun saya berpantang sampai luka ceaser terbuka pun saya dengan suami je berdua masa tu hari2 naik teksi g klinik sebab nak cuci luka terbuka..anak masuk wad pun orang lain yang hantar nasib lah anak jiran tu baik sangat2 tolong hantarkan kami ..

Baca lagi