Susu ibu pregnant

Ada tak yg pregnant tapi tak minum susu langsung??? Macam mana baby dalam kandungan?? Okay ke kalau tak minum susu semasa pregnancy??

5 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Susu bukan satu2 nya sumber kalsium. Kalau awak tak minum susu, boleh ambil kalsium daripada sumber makanan yang lain atau request pada doktor untuk pil kalsium. Kalsium sangat penting untuk ibu dan anak. Kepentingan untuk ibu, membantu untuk mencegah bone deficiency sebab kalsium dalam tubuh badan awak diserap oleh anak. Sekaligus sistem badan awak akan kekurangan kalsium. Antara kesan kurang kalsium untuk awak ialah cramping, sakit tulang, gigi menjadi rapuh. Kepentingan untuk anak, berkait rapat dengan pembentukan tulang. Nasihat saya apa2 masalah atau issue yang awak hadapi ketika mengandung, please rujuk dengan doktor. Work closely with your doctor, okay๐Ÿ˜‰

Baca lagi

baby okay je sebab kalsium dari badan mommy dia ada, dia serap je dari tulang2 mommy dia ๐Ÿ˜‚ awak lah ke depan nanti risau jadi masalah macam2, osteoporosis lah etc. kalau tak nak minum susu, banyak lagi sumber kalsium lain boleh ambil. sayur2 kacang2, cheese yoghurt, supplement pun boleh.

saya kadang2 tak minum susu , sebab kalau minum mesti muntah,tapi alhamdulillah baby ok, cuma kalau boleh banyakkan makan sayur dan buah.

saya pun tak minum susu. takde selera. sometimes makan cereal je dengan susu full cream.

baby ok tp dah 2x pregnant kena amek gak calcium sbb masalah Gigi. sy selalu kena cmtu.