3 under 3

ada tak sini mommy yg hamil jarak dekat 3 under 3? anak pertama 2 tahun, anak kedua 1 tahun. skrg tgh hamil lagi 7 weeks 🫣 EDD January 2025. klu ikut, mmg x ready. tp mmg kira anak third lahir tahun 2025 juga cuma, xla sangka EDD January tu.

2 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Tahniah atas kehamilan yang kedua kalinya! Memang mencabar jika anak-anak kita berdekatan umurnya, terutama dengan jarak yang begitu rapat seperti anak pertama dan kedua anda. Namun, jangan risau kerana banyak ibu yang menghadapi situasi yang sama. Satu perkara yang boleh membantu adalah mencari bantuan daripada keluarga dan rakan-rakan untuk membantu menjaga anak-anak ketika bayi baru lahir tiba. Selain itu, penting untuk memastikan anda mendapat sokongan yang mencukupi dari pasangan anda. Komunikasi yang baik antara anda dan pasangan juga amat penting untuk membantu menguruskan kesibukan dengan tiga orang anak yang berdekatan umur. Pastikan anda memberi ruang untuk diri sendiri, walaupun sedikit, untuk rehat dan pulih tenaga. Jangan lupa juga untuk memerhati nutrisi dan kesihatan anda sendiri semasa mengandung. Anda perlu kekal sihat demi kesejahteraan diri sendiri dan bayi dalam kandungan. Teruskan semangat anda, mommy! Semoga segalanya dipermudahkan bagi anda dan keluarga. https://invl.io/cll6sd8

Baca lagi

It’s okay sis org kata penat cuma sekali. Mmg penat tak terkata sbb nk kena urus 3 sekaligus yg memacam kerenah. But bila dorang dah besar, lapang kepala sbb dorang besar tu saing2.

4mo ago

terima kasih tau atas komen ini🥹🥹