Buku pink

14/6 ni saya ada appointment buka buku pink. Selalunya doktor akan check / buat apa je masa first time buka buku ? Saya takut sebab saya overweight, tambah pulak keturunan kencing manis 😂 #pleasehelp #ingintahu

4 Balas
 profile icon
Tulis jawapan
TapFluencer

First ambik darah and urine lepas tu jumpa nurse yg incharge kita. Oh kena ambik darah utk hiv, jenis darah dan penyakit kelamin sekali masa mula2 nak buka buku pink ni. Kena timbang berat, ukur tinggi semua tu. Masa tu akan tnya pasal background kesihatan kita. Mak ayah. Citer semua penyakit yg mak ayah dan kita ada. Lps tu dah vaksin & booster ke belum. Dpt vaksin apa tarikh vaksin tu bila. Then pemeriksaan kesihatan. Nanti dia akan check perut, breast kita. Seeloknya pakai pakaian yg longgar dan mudah nak selak hehe. Nanti dia akan bgi ubat tambah darah. Then jumpa doc pun benda yg sama doktor buat and nanti doctor akan check leher kita. Dia nak tgk kita ada tyroid ke tak. Haa pakai tudung yg senang selak jugak. Pastu jumpa nurse balik utk next tarikh appointment dan ada apa2 lagi ke nak tnya.

Baca lagi
2y ago

ohh faham². thank you sis 💕 panjang tips dan penerangan . nasib saya faham . thank youuuu ❤️❤️❤️

VIP Member

Tak sure sbb sy tak overweight. Tp time buka buku, tak ada jumpa doc pun, cuma regi kt bhgn kaunter n jumpa nurse yg akan incharge spnjg pregnancy kita je. Tp semua depends dgn kk tmpt masing2

Ambil sample darah, urine. Lpstu dpt result nurse akn interview psl background keluarga, kesihatan. Dan akn ada pemeriksaan fizikal. Jgn risau, nurse takkan marah pun.

saya pon overweight . aritu bukak buku 8/6 . baru2 je . nanti 30/6 ni kena minum air gula sbb ada keturunan kencing manis .