Birthclub: Mac 2023 icon

Birthclub: Mac 2023

29539 Followers

Feed

mohon kekuatan hati

ibu2 doakan sya kuat.sya mengandung anak sblum ni atas sbb suami sibuk nak anak sya ingt dia akan jaga sya.spanjang sya mengandung sya alami presure dgn jiran dan sya kerap marah2 tp suami sya tiba2 marah2 sya katanya sya nk balik rumah mak sya sgt2 .paksa2 sya suruh balik.sya balik rumah mak sya.ada orang yg lebih berumur iaitu tok sya.dia pulak sedang bermasalah.dgn peel2 orang tua yg seakan nyanyuk..mmg hari2 dgr riuh gamak leteran mak sya.smpai sya pun terpaksa tolong.mak sya leter suami pulak berubah perangai katanya tak dak kerja tetap dia tiba2 ckp abg nk anak waktu ada duit.skrang ni tak dak.sya blur bukan urusan sya.sya pun kerja sbb sya tak tau sya mengandung awal2 sya di hntar balik oleh suami dgn alasan dia dh tak boleh jaga sya.siap ckp dkt mak sya.bayangkan hati isteri mana tak kecewa siap fitnah sya mcm2 depan mak saya tertiba.waktu tu sya ingt dia tak nak sya.sya kerja.rupanya tu salah satu agenda.nak sya bekerja lepas dh bekerja dia sibuk dtg mintak maaf.mintak maaf pujuk sya.sya terima balik.penat sgt2 dgn kerja,anak sulung,mengandung lagi,tlg mak saya urus orang tua,sanggup teman suami cari duit.last2 sya bersalin awal. 29 minggu sya dh bersalin.Allah ja tau siksaàn2 ni.bayang kan sya bersalin smua mcm acuh2 tak acuh bg alasan kata mereka smua sibuk.nk masak pantang susah asyik bunyi.suami pulak susah nk beli makan dkt sya itu ini susu drop.siap paksa suruh guna duit sendiri untuk beli set berpantang.sya tak mintak balas ganti apa sya buat.tapi sampai hati mereka tak nk iklas tlg sya.suami pulak tiba2 dgn mak saya ada duit nak tlg itu ini.tp dgn sya alasan.siap suruh topap duit gaji.paksa tya duit sya masuk lg.masalah sya punya gaji kena hold dan kena potong sbb emergency berhenti sbb sya ajar tuisyen bawah salah satu pusat tuisyen.mereka tak sempat nk cari peganti. sya rasa kecewa.benar kecewa.rasa hati sya tak nak buat baik dgn depa.kenapa smua berubah sekelip mata.hari ni sekali lagi sya sedih.sya ada mintak suami dtg rumah duduk lama sikit dgn sya.smua benda tak iklas dia buat.mcm2 bunyi ckp dkt sya.bila dtg pun berlama kira nak mengeluh.muka malu lah itu lah.malu dgn mak sya lah itu ini alasan.mintak duit rm 10 tp alasan.tertiba untuk urusan mak sya boleh buat.depa maki sya kata sya cemburu dgn mak sendiri.saya lapar.sya tak dak duit.sya kurang sihat sakit gerd,anxiety,lutut sya bermasalah.sya menyusu anak kerap lapar susu pun susah nak bnyak.anak kena pam susu sbb kena hantar ke wad 12 anak dlm incubator. rumah mak sya ni masak lambat.klau sya nk masak sendiri ada ja yg nk bising.mcm2 bunyi itu ini tak kena.sya mohon doa ibu2 sya masih dlm pantang..Allah uji atau sifat mereka.

Read more
 profile icon
Write a reply
Load More Posts