air ketuban leaking ke?

saya sekarang baru nak masuk 31w. ada bersama suami malam tadi & lepas cuci dan nak tidur tiba tiba ada air keluar 2 kali dalam gap 5 minit. sikit je tak sampai meleleh cuma basah di seluar dalam tapi discharge tu tak berwarna & tak berbau. saya ada juga cuba batuk & bersin tapi takde keluar apa apa pun lepas tu. itu air ketuban ke? atau hanya keputihan lepas bersama? saya risau if air ketuban sebab masa bersama dengan suami agak ganas. maaf kalau soalan agak tidak sopan… #firsttimemom #SeriusTanya #ingintahu #serioustanya

4 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

pigi hospital jk check. tidak juga nurse marah tu. sekurang2 nya doktor terus check scan kita klh kat hospital ni. mcm sy ragu2 ari tu pergi jk hospital bby okey. hehehe alhamdulillah. nurse pun tak marah juga itu. malah durang cakap lagi bagus lah tu dtg check jgn tak dtg klu ada apapa mummy yg rugi bukan org lain.

Baca lagi

Masa keluar tu uncontrollable tak? Air ketuban ni dia keluar effortlessly. Kalau awak cuba batuk or bersin takkan effect on flow air ketuban. Tetap akan keluar jugak bila kita batuk/bersin (incase of leaking. Tak sama macam air kencing. Kalau awak ragu2 boleh pergi check.

sis, lebihan air mani suami kot tu rasanya bukan ketuban

tu bkn ketuban