Tak selera

Salam smua..ada x yg mcm sy..lapar sngt tpi tgk nasi xnk,tgk mknan lain xnk..xbleh mkn knyng nnti muntah..tpi sy try mkn x knyng pn muntah jgk..mcm mna ya nk mkn ni,nnti tkut effect pada baby je,tpi tula tgk smua mknan xnk 🥲#firstbaby #pleasehelp

2 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

sye baru nak hilang mabuk tu sume. dekat 3 bulan jugak tanggung. makan minum semua xboleh masok. kalau muntah tu, mmg kaw2 dye keluar. sye beli je ubat tahan muntah kt farmasi. tp bukan makan hari2 la. kalau hari nie dah makan, esok lusa xmakan. gitu je la. pastu sye try banyak makan buah. ok jugak la cara tu pon. cuma jgn biar perut kosong. makan sikit tapi kerap. kadang perut kosong ase angin. angin tu la penyebab kite rase nak muntah je

Baca lagi
4mo ago

😭mcm saya.. xtau dah nak layan cm mna tekak ni.. smua xslera nak mkan.. tapi kalau mlm sya ok pula🤣🤣 xkan nk bedal mlm kan.. ase nya aku xle jmpa siang🤣🤣

sy pn sma ,nk mkn xde selera , xmkn nnti lg pedih ulu hati , dh msuk angin lg xboleh mkn.. sy bnyk mkn buah & mknan ape sje yg boleh mkn wlaupn sikit..sikit² tp kerap, kismis ,kacang² ,susu standby,. tujela yg mmpu mkn skrng,. berat pn turun 3kg lbih

4mo ago

semoga urusan kita dipermudahkan