Alahan tak boleh bau nasi

Normal ke kalau alahan tak boleh bau nasi & kalau mkn mst muntah..ade suggestion tak utk pengganti nasi ..masa trimester 1 ok je bole mkn..masuk trimester 2..bau pun xboleh#firstmom #SeriusTanya

6 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

hello mummy. sy masih trimester 1 lagi. makan nasi waktu tgh hari jer. malam sy xboleh makan nasi,bila makan 2 3 suap,akan rasa loya . tak thu lah knp? nak nangis tak dpt makan nasi.

3mo ago

buah buahan mmg makan . sayur makan jugak tpi xkerap lah . makan nasi tu makan. ada time dia. kalau dh malam nasi tak boleh makan. makan wktu tgh hari jer nasi. mau xsedihh.

lps tu , nak makan bnde lain xboleh masuk. smpai la sya buat air ,minum suam² , makan cicah roti kosong,atau biskut. buat alas perut. tu jelaa mkanan sy harian waktu malam.

Sy pn sama,alahan bau nasi tu dia pnya bau mmg meloyakn tekak..sy boleh mkn tp lepas mkn terus loya🥺 ingtkn masuk trimester ke2 da ok rupanya boleh thn yer alahan tu

3mo ago

ha,a kan..try jgk mkn lain pun muntah..xmkn kesian bby plak🤭kne ganti mkn buah2 cmtu

Makan sikit2, xkesah mee atau pasta @ roti... Tapi makan buah-buahan jdikan kudap-kudapan.

3mo ago

ok baik t.kasih..nurse ckp mkn sikit tp kerap..

kdng² smpai sedih,xboleh makan. 😭😭😭

normal. gantikan dgn bihun, pasta, mi