Travel jarak jauh

Na minta pendapat pade yg arif , boleh ke seorang ibu selepas bersalin bersama baby melakukan perjalanan jarak jauh seperti 7/8 jam di dalam kereta . Suami yang memandu . Mohon pendapat/pengalaman jika ada yg sudah mengalami perkara yg sama

2 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

saya belum ada pengalaman mcm situasi yg sis ckp tu .. tp pada pandangan saya mungkin agak sukar sebab yelah kita baru bersalin ada luka/pendarahan . nk duduk dlm kereta berlama2 mungkin kurang selesa n nk menyusukan anak lagi n nak siapkan anak lagi .. kalau diikutkan logik mmg susah la sebenarnya .. tapi kalau keadaan memaksa untuk sis melakukan perjalanan jauh nak buat mcm mana lgi kan .. doa banyak2 jelah minta Allah mudahkan dan lancarkan perjalanan , kurgkan kesakitan n bagi keselesaan smpai tiba ke destinasi yg puan nk pergi tu .. Semoga urusan puan dan keluarga dipermudahkan yaa..

Baca lagi

kalau dh msuk 8 ke 9 bulan elakkan la, kalau akan balik semula ke rumah. mcm pegi holiday ke kenduri kendara ke. sbb dh boleh bersalin bila2 masa dh tu. kalau bru lagi xde mslh, jnji every 2 hour kena behenti dlm setgh jam ke sejam.