βœ•

4 Balas

Jika anak anda tidak gembira, tidak berminat bermain, dan menunjukkan tanda-tanda tidak mahu makan, adalah penting untuk mengambil tindakan untuk membantu mereka. Terdapat beberapa perkara yang boleh anda lakukan: 1. Untuk masalah eczema dan ruam di seluruh badan, anda boleh cuba menggunakan losyen yang sesuai dengan kulit sensitif anak anda, sebagai contoh, losyen khas untuk kulit sensitif. Walaupun, disarankan untuk berunding dengan doktor untuk mendapatkan rawatan yang betul. 2. Untuk masalah berat badan yang menurun, anda perlu memastikan anak anda mendapat pemakanan yang mencukupi meskipun dia mempunyai alergi makanan. Konsultasikan dengan doktor untuk mendapatkan diet yang sesuai untuk anak anda. 3. Jika anak anda mempunyai banyak alahan makanan, pastikan untuk mengelakkan makanan yang menyebabkan reaksi alahan. Anda boleh mencuba makanan alternatif yang selamat dan sesuai untuk anak anda. 4. Untuk meningkatkan semangat dan kebahagiaan anak anda, memberikan sokongan emosi dan fizikal yang mencukupi. Bermain bersama anak, memberi kasih sayang, dan memberikan perhatian yang mencukupi. Sebagai seorang ibu, adalah normal untuk bimbang dan risau apabila anak tidak menunjukkan kegembiraan. Namun, dengan sokongan dan penjagaan yang betul, anda boleh membantu anak anda pulih dan kembali menjadi ceria. Jangan ragu untuk mencari bantuan dari pakar kesihatan jika diperlukan. Semoga anak anda kembali sihat dan gembira dengan cepat. #bantujawab #firstmom #bantusharing https://invl.io/cll7hzz

Sama dengan anak saya dia ada eczema tapi alhamdulillah now dah berkurang eczema dia . Part bagi makan dia memang tak makan sangat maybe nak tumbuh gigi lagi . Cuma bab makanan tu sis banyak kan tengok resepi dekat tiktok je . Bagi menu lain2 lepastu telur jangan bagi takut naik alergik . Anak saya memang tak boleh langsung makan telur . Sis boleh join group dekat telegram group eczema .. situ ada makanan yang pass dengan tak pass untuk baby eczema .

sye x sure nk komen ape.. tp klu ada hri yg sye down tu sye akan ckp kt diri sendri 'esok, i will do better'.. haa mcm tu.. so mlm tu plan la pape utk aktiviti esok..

Sis follow ig @ohmaliq tengok kt highlights ada share pasal eczema anak dia. Dia bkn pakar tapi boleh cuba tips dia. Jangan malas2 ya sis

Siss bagus dah respon sis tu tapi part β€œjangan malas2” tu haa. Anak sy pn eczema so struggle orang lain-lain ya sis. Manada mak yg tak cuba buat terbaik untuk anak.

Soalan popular

Artikel Berkaitan