Lawatan Nurse ke rumah

Hi mommies, nak tanya kat sini ada yang pregnan twin tak? Nurse memang suka datang melawat kat rumah mengejut ke? Saya ni bekerja, jadi hari biasa saya tak ada di rumah sebab bekerja. Nurse datang tanpa inform lepastu marah2 sebab saya tiada dirumah. Saya dah inform masa buka buku yang saya bekerja.. Kalau weekend kadang ke rumah mertua. Saya tak pernah missed apa2 appointment KK n Hospital. Cuma geram bila nurse marah dia datang rumah saya tak ada. Dia datang tu tanpa inform. Ada yang mengalami sama ? #firstmom #firstbaby

4 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Saya pun haritu misi ada call hari sabtu tapi saya tak perasan. Seminggu kemudia saya pergi checkup dia bagitau dia ada call nk dtg hari sabtu sbb dia oncall haritu. Kemudian saya terfikir, takkan lah baru haritu nk dtg haritu jugak call. Kenalah bagitau awal2 kot la takde kat rumah. Pergi checkup pun ada appt.

Baca lagi
1y ago

Itulah.. Saya 2 kali dia datang takde inform langsung.. Cuma parents saya yang inform ada nurse datang.. kali ke 3, pun saya tiada. Baru tu dia call dan marah2.. Kita kan ada plan lain, appt date tu dah sedia maklum. Kalau dia inform nak datang awal2 kita pun boleh cancel plan ke apa kan..

baru je pagi tadi datang rumah tanpa inform.. nasib baik mmg masuk kerja pukul 1 Harini.. tapi jadi terkejut laa sebab tiba² datang.. yg dtg tu nurse yg bukan slalu handle kita..

1y ago

mereka dtg untuk buat apa jaa?

Saya haritu pun sama. Hari nak datang tu awal pagi baru dorg call nak dtg tgh hari. Nasib tak ada plan apa2 hari tu.

VIP Member

Biasanya misi akan beritahu