Susu formula murah vs mahal

Hi mommies, baby saya dah masuk 5 bulan tapi berat tak naik sgt. Sekarang minum susu karihome dan pernah minum frisolac jugak. Dr suggest utk tukar susu lain. Nurse ada suruh tukar ke susu murah mcm dutch baby. Boleh saya tahu ada beza yg besar ke dari segi nutrisi dan khasiat antara susu mahal dan murah? Saya first time mom dan sebolehnya nk baby dapat minum susu yg elok since saya tak dapat nk bf dia. Thank you mommies, harap sudi bg pendapat.

2 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Mahal ke murah dia sbb branding sis. Yg penting tgk kandungan yg sesuai dgn baby. Dutch baby mmg sy ada dgr blh gemukkan baby. Mungkin sbb kandungan dia juga. Awk blh buat research pasal perbezaan susu2 yg diorg maklumkan then decide from there. Sy tak pernah bg dutch baby. Tp anak first dulu minum s26. Diorg ckp blh gemuk juga tp sy beli sebab familiarity. Pada sy berat ni bergantung pada genetic juga. Anak sy tak berisi sgt pun dlu walaupun makan byk. Tapi dia sihat je

Baca lagi

kena baca ingredients setiap susu fm tu sis. semua mommy mesti nak yang terbaik untuk anak, tak semestinya susu mahal je yang terbaik. lagipun susu fm ni awak kena try n error. ada baby serasi, ada baby tak serasi. kalau serasi tu, confirm berat naik cantik, baby pun sihat.