keputihan atau bukan ?

hi ibu ii semua , sy pregnant 11w2d harini , tp td nak kencing tngk kat panty liner macam ada keputihan atau cecair likat sy pun tk pasti lepastu macam ada coklat ii sikit hujungnya tapi dalam gambar tak nampak . agak ii bahaya tak ye untuk kandungan ? sorry sy first mom . sebelum ni tkde keputihan bru ni ada #firstbaby #ingintahu #pleasehelp

keputihan atau bukan ?
5 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

saya pun kerap keputihan light brown mcam tu. dah refer hospital, doc dah ambil sample. pemerhatian dia, dia kata bukan kulat. tpi kalau ada yg serius dia akan call semula. doc ada bgi surat dia selitkan dalam buku pink saya supaya nurse and doc dekat kkia masa next chek up alert untuk follow up kes saya ni masa 9/6 nnti. saya risau sebb kerap sangat macam ni dan saya tak tahu ini serius atau tak..

Baca lagi
Post reply image

saya pun macam tu sis. kerap sgt keputihan warna light coklat mcm tu. dah ckp kt doc kt hspital dan dia dah ambil sample. pemerhatian dia tu bukan kulat. tapi dia kata kalau ada yg serious dia akan call semula. cuma dia sertakan surat untuk kkia tempat saya alert dan follow up kes saya ni 9/6 nnti.. risau sebb saya tak tahu ni normal atau tak..

Baca lagi

Keputihan. Saya pun sejak pregnant ni kerap ade keputihan yg pekat macam susu tu.

Normal. Kalau putih ketul2 and busuk baru infection

Keputihan sis. Nanti check up inform doktor ya.