Keperluan NewBorn

Hi Ibu Ibu. Saya First time mom. Due saya bulan 9 ni. Ada lagi 4 bulan, InsyaAllah. Saya nak start dah beli barang baby yang besar besar macam Stroller, Car Seat, Breast Pump. Baju saya beli kemudian. Tapi saya taktahu berapa banyak baju kena beli. Ada yang cakap dengan saya beli baju siang 7, baju malam 7. Ada yang kata beli je apa apa baju. 10 helai cukup. Saya jadi confuse. Boleh tak ibu ibu tolong saya list baju macam romper, long sleeve shirt, short sleeve shirt berapa banyak? Bedung berapa banyak. Fikir pasal benda ni pun boleh buat stress rupanya 😅 #bantujawab #bantusharing

2 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

hai , ikut pengalaman saya, baju newborn X perlu beli terlalu banyak sebab mereka cepat membesar nanti..7-10 baju dah cukup, yg penting 3 bulan pertama asing basuh baju dan guna pencuci khas untuk baju baby, dan kain baju dia selesa, sebab kulit bayi ni agak sensitif. Saya juga guna portable mesin basuh yg kecil khas untuk baju baby, tapi yg ni optional. Tempat sidai baju baby juga saya beli yg kecil X campur dengan baju lain.

Baca lagi
4w ago

Faham! Terima kasih!

Hi, mommy. Personally saya takde letak berapa amount untuk setiap baju. Saya beli je apa yang saya nak🤭Plus nanti family dan kawan2 akan bagi juga. Ikut lifestyle awak. Macam anak saya bedung ada 4 je. 3 muslin swaddle, 1 zipper swaddle.

4w ago

Terima kasih awak!