Manual or electric breast pump

I am trying to get more milk from my current limited supply. I have an electric milk pump but i just want to know which is better? Manual or electric?

2 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Bagi saya, keputusan antara pam susu manual atau elektrik bergantung pada keperluan dan kebolehan anda. Pam susu manual cenderung menjadi lebih bergerak mudah dan mudah dibawa ke mana-mana. Ia juga biasanya lebih senyap dan membolehkan kawalan yang lebih tepat terhadap denyutan dan tekanan. Walau bagaimanapun, pam susu elektrik memberi kemudahan yang lebih besar dalam hal keselesaan dan kecekapan. Ia adalah pilihan yang baik jika anda ingin mengurangkan kerja tangan dan memerah susu dengan lebih cepat. Jika anda mencari cara untuk mendapatkan lebih banyak susu daripada bekalan yang terhad, mungkin pam susu elektrik akan lebih sesuai kerana ia biasanya lebih efisien dalam mengepam susu dalam masa yang lebih singkat. Namun, jika anda menghargai fleksibiliti, kecekapan, dan kebolehan untuk mengepam di mana-mana, pam susu manual mungkin lebih sesuai. Anda juga boleh mengambil kira gaya hidup anda, berapa kerap anda merasa perlu mengepam, dan berapa banyak masa yang anda mampu untuk meluangkan kepada proses mengepam. Sekiranya anda berada di perjalanan kerap atau ingin mengepam semasa berada di luar rumah, pam susu manual mungkin menjadi pilihan yang lebih praktikal. Tetapi jika anda ingin mengepam dengan cepat dan secara konsisten, pam susu elektrik mungkin akan memberi lebih banyak kemudahan. Saya harap perkongsian ini membantu anda membuat keputusan yang sesuai dengan keperluan dan keadaan anda. Jika anda memerlukan lebih banyak panduan atau maklumat mengenai produk pam susu, anda boleh melawat pautan ini: [link](https://invl.io/cll785h). Voucher RM30 off 👉🏻 https://invl.io/cll7hzz

Baca lagi

sy duadua ok. tp lebih kepada waerable bpump..sbb sy jenis x suka duduk lama menunggu sesi pumping habis..jd sy pki wearable bpump sambil buat kerja 😂. kdg sblah bf ank sblah pumping.