7 Balas

Anak saya hari ke 6 kuning dia naik tinggi sebab saya jenis darah O, saya start minum susu kambing tapi formula la, untuk ibu yang menyusu, jenama Karihome, lepas tu anak saya pulak saya bagi juga formula milk Karihome untuk newborn. Alhamdulillah susu ni sesuai dengan anak saya, kuning dia dari 225 turun ke 174. Sekarang makin turun. Berak kencing anak saya pun okay je. Perut pun tak kembung. So far anak saya sesuai dengan susu Karihome ni.

Saya takde buat mana2 petua orang lama, memang betul2 bagi breastfeed je. Struggle jugak dengan nipple engorged lepastu berjaga malam nakkan bagi dia susu setiap 1 jam. Tapi semua usaha tu ada hasilnya. Dalam masa 2 hari turun 195 ke 117 lepastu turun lagi 105. Lagi 2 hari repeat hope turun lagi la 🤲🏻 Just jangan give up je okay mommies. We can do this.

ank sy kuning sampi warded. then, family bagi sy mnum air susu kmbing fresh. bukan sachet. mkn skli dgn anggur hijau. mmg trus trun mndadak. dari 12.8 ke 9.2. esoknya trus boleh discharge. klaw awk susu bdn blum byk, cmpur susu formula. kerap susukn ank. bg dia kncng n berak sellu.

sy kerapkan breastfeed je, susu saya hari keempat bengkak, hari kelima susu setitik2, hari ke6 sy paksa pam sbb bengkak teruk, kolostrum sy pam tu sy bagi kat baby.. enam hari lepas bf kuning anak sy dah 7

susu kambing karihome bagus untuk turunkan kuning

mandikan anak dengan daun belimbing buluh 3x..

VIP Member

Bg Susu FM Susu Kambing

ohhh.. susu tepung bg baby minum yep???

Soalan popular

Artikel Berkaitan