Flat nipple & susu dah tak ada😭

Harini baru 1bulan 5hari.. tapi susu badan dah takde langsung.. boleh ke saya minum booster untuk tambahkan susu? Saya flat nipple, jadi baby akan fed up untuk direct BF, jadi saya pump.. pump memang tak banyak dapat, dalam 2oz je selalu untuk dua belah😭 anak betul betul dapat susu badan semasa awal awal kelahiran je, itu pun tak kenyang kena top up dengan susu formula.. bantu saya please😭 🙏🏻 #pleasehelp #firstmom #firstbaby #ingintahu #SeriusTanya

2 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

alhamdulillah ibu, ibu dah cuba yg terbaik utk bagi anak susu badan. Ya ibu blh cuba utk cari milk booster dan jgn lupa utk minum air dengan kerap. dan yang paling penting ibu tak blh stress. Stress punca susu akan drop. Ibu juga boleh amalkan "power pumping" utk banyakkan lagi penghasilan susu. Sementara ibu cari jalan nak banyakkan susu ibu boleh bagi alternative dengan bagi susu formula. Ibu pasti boleh!!

Baca lagi

Untuk nipple tenggelam/rata awak boleh guna nipple puller atau pon shringe. ada sesetengah mommy guna nipple shield. boleh juga guna teknik sandwich semasa menyusu kan baby. boleh share dgn sy berapa kerap awak pam? size corong pam awak dh betul?

Baca lagi
Post reply image