Kenape kita boleh gugur mase first trimester?

Hai sis, saya tengok dalam group banyak yang berjaya mengandung dengan sehat sampai ke harini . Tapi ramai jugak yang gugur (termasok saya) mase awal trimester. Bagi sis yang ade pengalaman macam saya. Boleh ke bagi tips untuk boleh mengandung semula tahun 2024 ni? Possible ke boleh mengandung dalam tahun ni juga? Berapa lama darah akan turun untuk keguguran semasa 12 ke bawah? #ingintahu #pleasehelp #ibuyangkebuntuan

2 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

sya dulu prnh kguguran time 5w. masa kdungan pertama, sbb bleeding bnyk. doc suroh sya rehat 3m or 6 6m utk pregnant blik. so sya ekot jer advice dri doc alhmdulillah msok bulan ke 6 sya rht. sya bjya scond pregnancy . alhmdulilah skrg dh 3 tahun. pastikan rahim betol2 sht, bdn kita sht. insha allah ada rezeki awak sis. boleh tahu weeks ke brpa awak kguguran, sbb apa?. haritu awak britahu yg awak ada mkn ubt kuat rhim kan.

Baca lagi
5mo ago

Tq sis. Semoga sis dan kandungan sehat sampai lah melahirkan.

mengikut pengalaman sy, keguguran nov 2020, mmg tak plan nak ada baby buat masa terdekat sbb time keguguran tu tumpah darah smpai pengsan. tp rezeki Allah, bulan dec 2020, pregnant balik. org ckp biasa lepas ggur, lg senang lekat.

5mo ago

takde pun awak. cuma lepas keguguran tu pantang seminggu.