review bsp

hai semua. nak tanya, khamis ni kan dah start bulan puasa dan hari jumaat pagi saya dah kena jumpa doc utk review bsp hari khamis. persoalannya, mcmana nak tanda ye waktu kita puasa tu. waktu jumpa doc sblm ni dia tak galakkan saya puasa sbb ada gdm katanya. mungkin dia tak fhm sgt kot sbb dia non muslim. tp result saya masih under control. jadinya mcmana ye? perlukah saya puasa dan tanda 2 kali je utk lepas sahur dan lepas berbuka? doc tak mrh ke nanti agak2? 🤔 btw saya 30w #ingintahu #firstbaby #pleasehelp

2 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

https://community.theasianparent.com/q/salam-mommy-semua-nk-minta-pendapat-atau-tips-untuk-puasa-ni-sy-skrg-25w-tp-s/4576509?d=android&ct=q&share=true https://twitter.com/DrMuhammadizzat/status/1635551094582685697?t=KCW2od-eYrG03GMKvXwNrw&s=19 ikut saranan doc awak sis. bukannya dia kurang faham, dia tahu je puasa tu apa. cuma bila ibu mengandung ada masalah kesihatan, semestinya perlu diberi perhatian yang lebih details. boleh baca info di link yang diberikan. kalau rajin, baca juga post dari Dr Imelda Bachin.

Baca lagi
1y ago

ok sis thank you 😊

Saya pon gdm juga, gdm on diet.. td baru jumpa nurse, dia kata bulan puasa ni ibu yg ad gdm. Xdigalakkn berpuasa, klu nak puasa boleh.. sbb kita ad gdm tkot kita hypo.. waktu bsp xperlu puasa sbb tkut drop plk..

1y ago

ooo terima kasih awak atas info.