Demam makan panadol

Hai saya sekarang week14 dan demam panas dalam 2/3 hari sudah. So saya consume panadol actifast je 2/3 hari tu. Boleh ke wak ? saya takut sebab ada yang cakap tak elok 🥹

8 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Panadol actifast fungsi dia untuk sakit kepala,bukan untuk demam.Masa saya demam awal kandungan 4 week nak masuk 5 week,saya tak tau time tu preggy,so doktor bagi panadol dan ubat batuk,antibiotik,tapi firasat saya lain.Saya cuma makan panadol jer,antibiotik dan ubat batuk saya tak sentuh,alhamdullilah dalam masa 6 hari jer demam dah sembuh.pastu baru saya buat confirmation UPT,firasat saya tak salah,betul betul pregnant,sebab masa sakit tu.Breast bengkak dan ada rasa mual bila gosok gigi.Semoga mommy cepat sihat yer.Hati hati bila makan ubat

Baca lagi
10mo ago

Tahniah mommy to be 🥰

saya demam masa week 8 hari tu.. pgi hospital mintak ubat, doktor bgi panadol, ubat selsema dgn batuk.. panadol 500mg boleh mkn 2 biji.. tp mkn bila perlu je.. kalau demam kena pgi klinik atau hospital bdekatan.. sbab masa pregnant kdg2 jenis ubat lain..

kalau demam panas pergi kk cepat tau, takut effect kat baby, and makan ubat yang kk bagi je. Activefast tu orang kata tak elok kt baby sebab ada caffein dlm tu.

10mo ago

Baik wak 🥺

Jangan makan panadol actifast sebab overdose risau kadungan jadi lemah. Makan panadol yang putih saja . Ataupun better pergi klinik klau teruk .

10mo ago

Baik wak 🥺👍

Amek paracetamol biasa je sis…yg 500mg x 2biji sekali makan.. Selain dr tu tak sesuai utk ibu mengandung

10mo ago

Noted sis 🥺

Actifast tak boleh sis.. panadol yang selamat untuk ibu mengandung paracetamol

10mo ago

Noted wak 👍🥺

actifast memang xboleh. patutnya pergi klinik ambil ubat.

10mo ago

Bila tau tak elok terus stop wak 😭 risau harap baby takde apa apa 🥺

Panadol biasa boleh, dr sy ckp safe for pregnancy

10mo ago

noted wak 🥺 lepasni kena lbih hati hati