Nak tanya pasal CERELAC..

Hai ibu2 semua. Saya ade masalah sikit. Skrg anak kedua saya sudah masuk 6 bulan. Dah start makan. Tapi. Saya pening na bagi dia makan. Saya pegi kerja seawal jam 8. Jika saya buat bubur kosong dan serahkan kepada pengasuh. Nanti bila sudah time makan. Bubur itu akan sejuk. Saya taknak anak makan makanan sejuk. Masa anak sulung haritu. Tengah PKP. Memandangkan saya work from home Saya akan masak jam 12. Dan pergi hantar ke rumah pengasuh. Lain pula anak kedua ni saya sudah bekerja di office. Jadi perlu ke saya bagi cerelac sahaja bagi memudahkan pengasuh bagi anak saya makan. Masa anak sulung. Sesudu cerelac pun tak pernah bagi. Semua homemade by saya. Anak kedua ni saya pening. Mcm mana. Kesian dia. Bila saya balik kerja jam 5-6 macam tu baru saya suap dia bubur. Or takpe ke petang baru dia makan. Saya fikir dia baru 6 bulan. Makan sekali sehari sudah cukup memandangkan sudah susu 3x di rumah pengasuh. Saya pening. Tolong saya. Adakah cerelac okay? Ade cara lain tak. #helpme #bantusharing #advicepls #ThankyouAsianParents ❤️

2 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

sy pon tgh pening psl mkn ni.. haha nk bg dlm thermos xsure tahan brp lame.. tp taska kate ade microwave kt situ bole reheat..

boleh minta tlg pengasuh reheat bubur tu?

9mo ago

for me, it's better real food since you pun boleh buat. cuma kena pesan jela dekat pengasuh since your preferences camtu. kalau nak bagi waktu balik kerja boleh je, tapi nanti anak dah besar, makin kerap makan, sama juga situasinya.