6 Balas

bila dah siap masak, asingkan ikut lah dalam 2-3 bekas. pastu simpan dalam peti. untuk panaskan, biasanya saya akan rendam dalam air panas je atau steam sekejap. nak bagi sejuk2 pun okay, takde masalah. bagus untuk baby yg dalam fasa tumbuh gigi. bila you tak asingkan, dan you panaskan berulang kali, khasiat dalam makanan tu berkurang.... sebab tu digalakkan panaskan makanan sekali sahaja untuk setiap portion.

biase sy masak 3 Kali utk pg..tghari n petang..x pun lebihan sy mmg x letak luar..sy letak dlm peti.in case aritu ank sy y sebelum ni kena sakit perut cirit..mgkin mknn y sy letak kt luar dah tercemar n basi walau tertutup..so sy ambik langkah berjaga utk adik2 y lain

yes cara ni betul 👍🏻

Saya masak sarapan pagi, terus makan. Lepas tu masak dlm pukul 11 untuk makan tengah hari dan petang. Saya biar je dlm periuk. Untuk makan tengah hari saya tak panaskan da. Terus bagi je. Untuk makan petang saya panaskan kejap. Setakat ni anak saya makan okay je.

Hi, bergantung pada cara penyediaan awak. Saya pun begitu. Saya masak pagi, then lunch saya akan panaskan semula, petang pun begitu. Nak makan saya akan panaskan semula. So far tak pernah basi lagi la. Sebab tu ia bergantung pada cara penyediaan awak.

hi awak. kalau sy lepas masak sy akan pecah portion baby makan pagi, tengah hari & petang. yg pagi saja ada diluar. tengah hari & petang sy simpan dlm chiller. bila time baby nak makan nnt mak sy dia akan ambik panas kan.

betul awak. sy buat 3bekas utk 3kali makan. ikot portion baby makan☺️. xpe lepas ni awak boleh ubah tau.

slpas buh mknan untum dimkn dlm bekas dia.. yg lebihan tu simpan dlm peti.. baru x cepat rosak

ya blh juga..

Soalan popular

Artikel Berkaitan