Anak susah nak makan 🥺🥺

Assalamualaikum momis. Anak saya girl umo 1y1m. Tp sejak akhir² ni susah sngt nak makan. Makn pun dlm 2/3 suap mcm tu. Ada tak ank² momis mcm saya. Ada tips tak 🥺?😭😭😭 momis² semua. #firstmom

3 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

anak kte sebaya la.. Ape yg bley sye ckp anak2 memg mcm tu.. ade hari dyirg mkn byk, ade hri x nak mkn lgsg.. just keep offer.. x nk nasi, tukar mi..klu x nak jgak, offer dessert.. Lg 1, check gigi anak.. anak sye otw nk tmbuh gigi graham memg skg mkn sikit..

3mo ago

lega sikit saya sis ckp mcm tu. saya risau ank xnak mnkn. mungkin juga sbb gg dya tmbuh kat ats 2 btg. lg pun lepas demam dya mcm tu. hrp² la selera mkn dya baik juga nnt. saya risau sbnarnya 🥺🥺. terima kasih sis

Tipsnya jangan give up. Teruskan offer makanan ke anak awak. Pelbagaikan menu. Tukar environment waktu makan. Makan sama2 dengan anak. Alihkan gadget waktu makan.

3mo ago

terima kasih sis tipsnya. semoga urusan awak skeluarga d permudahkan. aamiin aamiin Ya Allah. 🤲

Walaikumsalam. Mcm anak saya, tapi saya try bagi bubur balik. Laju je habis. Nak tumbuh gigi kot. So baby tak selesa. Jgn putus asa okay mommy💪🏻