5 Balas

Saya share cara saya buat ya 1. Saya morning sickness tak hilang macam muntah semua tu , apa saya buat sekarang adalah set dekat otak kita yang kita taknak muntah 2. Bila rasa nak muntah saya akan kawal (telan) saya ikutkan apa pun tak boleh telan sebab asyik nak muntah tapi saya guna cari ni sebab kesian baby kita asyik muntah 3. awak kene paksa diri makan dan telan sahaja itu salah satu cara elak badan berangin, saya pernah kene berangin sampai mencucuk sakit sangat jadi saya just makan ubat angin dan selepas itu saya tak pernah skip makan (untuk elak angin) Inshaallah berjaya, sebab ramai officemate saya tanya kenapa tak nampak saya muntah . Itu semua sebab saya tahan dan makan tu pun saya telan sahaja (makan sikit takpa janji ada alas perut)

Haritu saya masuk hospital sebab dehydrated sgt..saya mcm sis makan apa pun muntah..even air kosong je pun akan muntah balik..doktor nasihatkan minum air dan kencing banyak..untuk buang keton dalam badan sis..keton tu penyebab muntah x kira masa..

Dgn klinik ade ubat tahan muntah https://chat.whatsapp.com/FePISVxmiCVFZ3Y3DM03L0 Group pregnant 2023, selamat datanggg ❤️

saya minum air halia sis. masak sendiri kat umah, kurang sikit angin

tak sis bubuh halia sikit dah

bila rasa nak muntah tu kemam ais ketul

Soalan popular

Artikel Berkaitan