4 Balas

Apabila darah keluar secara berterusan selepas pengambilan Depo-Provera setelah bersalin, adalah penting untuk anda berjumpa dengan doktor anda secepat mungkin. Darah yang keluar secara berterusan boleh menjadi tanda masalah kesihatan yang perlu ditangani. Doktor anda dapat memeriksa dan menilai situasi tersebut, serta memberikan nasihat yang terbaik. Adalah normal untuk mengalami sedikit perdarahan selepas pengambilan Depo-Provera, tetapi jika ia berterusan untuk tempoh yang panjang atau tidak biasa, adalah penting untuk mendapatkan penjagaan perubatan segera. Jangan terlalu lama menangguhkan untuk mendapatkan bantuan perubatan. Semoga dipermudahkan segala urusan anda. https://invl.io/cll7hzz

nanti next cucuk depo maklum pada nurse. saya pun cucuk depo. tapi period bulan pertama je. bulan ke 2 dan 3 period tak datang. semalam baru cucuk depo lagi, nurse maklum normal kalau period tak datang. kalau yg darah tak berhenti kena maklum balik pada nurse kot boleh tukar perancang lain.

dalam 4 bulan berat naik 2 kg. 😂 makan kena control kalau tak nak berat naik mendadak.

doctor saya cakap, nak tahu sesuai atau tak dengan kita kena 3x cucuk baru tahu tapi kalau kita rasa tak selesa dan nak tukar perancang lain, boleh je bagitahu terus. boleh bincang dengan doctor sis nanti. saya pun sama dengan sis sekarang ni, baru first cucuk.

maybe perancang tu xsesuai dgn sis

Soalan popular

Artikel Berkaitan