sangat2 tertekan

Salam.. saya seorg suri rumah , dan mempunyai 2 org anak lelaki., saya sedih , bermula dari pantang anak kedua.., saya memang tak pantang , x berurut , sebb suami sy curang dgn ex tempat kerja.. dalam pantang kami bergaduh besar sampai kena pukul.. sy meroyan.. tapi dia pilih untuk terima saya.. dan buang apa2 kaitan ngn org ke 3 tu.. tapi sejak bulan 8 suami selalu bawk balik kawan.. dan sekrg kawannya dh tidur satu rumah ngn saya.. sy hari2 gaduh sbb suami, suami x backup sy .. selalu ckp kawan dia lebih baik percakapan nya berbanding sya tapi hari ini sy tak tahan saya lepas semuanya, saya memg dh gila akal.,, lepas dia lempang saya sy lari masuk bilik.. badan mengeletar, mengigil.. sampai sy x sedar apa saya buat.. bila dh habis menagis meraung sy bru rasa sakit, rupanya sy dh toreh2 tangan ni...perlu ke sy makan ubat penenang , sy rasa diri sy dh x normal.. terlalu stress.. taip ni pun masih keluar air mata.. sy terlalu tertekan.. anak menyusu badan.. lepas anak menagis sy keluar bilik dia pun keluar rumah ngn kawan dia tu semula.. (dia kesian kawan dia dh x ada mak ayah) terima kasih yg sudi balas ... #sangattertekan

sangat2 tertekan
29 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

sy pnh alami kt tmpt puan nie.. tpi bezanya suami sy mgkin bkn kaki perempuan tpi dia nie sgale kaki, kaki ketum, kaki epam, kaki pkul, kaki tipu, kaki belit smua nya pd dia. ..skrg sy tgh sarat mgndung ank yg pertama dgn dia hasil pkhwinan slma 2 thun, sy pnh bcerai dgn dia pd bln 4 thun lps, n rujuk smula dgn dia bberapa hri kmudian, n kli nie pn sama jgk sy hnya tggu lps bsalin untk bcerai sbb xthan kena pkul..dia xpnh rsa bslh bila sy lari je bru bt drama sdih..skrg sy cbe untk trime dia blik tnpa pengetahuan fmly sy tpi blh dkatakan stiap hri dia akn tampar sy, sepak sy..sy nk tgglkn dia tpi fkir kesian kt dia,kononnya dia xde sape2, fmly dia dan kwn2 dh buang dia kononnya sbb dia pilih sy n kwn2 dia ckp dia dperbodohkn oleh sy, pdhal dia yg sllu perbodohkn org untk sllu nampak seolah dia mgsa keadaan dlm rmhtgga kami. sy sndri xtau smpai bile sy nk kna hadap dia..doakn sy kuat untk bt kptsn. n sy doakn puan jgk smga tabah dlm ape jua rintangan..

Baca lagi

xde sape yg boleh bantu…hanya Sis je yg boleh bantu diri sendiri……..cari jalan untuk keluar dari situasi sekarang…… Suami sis dah tak boleh pakai……… Seharusnya sis sedar & bangkit…. X guna meraung sampai keluar air mata darah sekali pun……. xde sape peduli…….. So sis kene sayangi diri sendiri…… Klu perlu…..Balik la rumah mak ayah…mintak tolong jaga anak2…..pastu sis kerja…. Tu je satu2 nya jalan…. Klu xde mak ayah……. Mintak tolong adik beradik….. Klu xde jgk..Mintak tolong sape2 lah..yg sis kenal….. Klu xtau nak buat apa jgk….. Nak xnak kene bersabar je la…… Buat hal sendiri & anak….. Xyah peduli laki bodoh tu…… Nak cederakan diri sendiri…. Sendiri yg sakit….

Baca lagi

puan masih kuat.. bila puan bertanya untuk minta pertolongan dan pendapat ini bermakna jiwa dan akal puan masih waras dan bijak. saya cadangkan puan untuk ke hospital bahagian kecemasan dan minta doktor disana beri bantuan untuk kestabilan emosi. cerita dan luahkan sepenuhnya.. akan ada department yang akan ambil alih kes puan sesuai dengan rawatan yang diperlukan. Bawa anak kecil yang menyusu bersama puan. Buat masa sekarang, keselamatan puan dan anak adalah bahagian utama. saya doakan puan terus sihat , dimurahkan rezeki selepas ujian ini, emosi fizikal mental yang kuat, ibu yang penuh kasih sayang dan dapat menjalani kehidupan yang bahagia dan terus maju kehadapan. Insyaallah puan wanita yang kuat dan yakin boleh!

Baca lagi

sis, tak payah fikir laki tu dah. anggap je sis dah takde dia, ingat sis hanya ada anak dan tuhan je. kalau ada kampung cepat2 balik kampung. risaunya dekat baby tu, takut tqk sedar terbuat anak. moga dijauhkan. sis kena kuat untuk anak. pedulikan suami tu yang memang nampak jahil sangat. bini beranak kecik tak boleh pikir ke nak jaga anak nak jaga bini, lagi dikisahkan orang luar. tak guna punya jantan,. sis fikir anak je sekarang. tugas sis nak protect anak, nak jaga dia elok2. tu je sis fikir ya. balik la kampung. sabar banyak2.. dalam pantang emosi kita memang lain macam, saya dah rasa. saya doa sis kuat. dan apa2 nak buat, fikir anak kesian dia xtau apa2. dia tak salah.

Baca lagi

Allahuakbar. Puan dlm keadaaan emosi tak stabil ni sbb dlm keadaan tak sedar puan toreh tangan. Puan pergi ke hospital bhgn kecemasan dan mintak pertolongan kat situ. Ckp je emosi puan terganggu. Nanti mereka akan bantu puan utk langkah seterusnya. Sementara tu nanti, demi keselamatan puan dah anak2, puan cari la org yg boleh pantau puan sementara waktu. Carilah keluarga atau kawan rapat yg boleh dipercayai. Duduk dgn mereka sementara waktu sampai puan rasa kuat dan stabil sikit. Atau cara lain cuba call talian kasih 15999 utk dapatkan nasihat. Saya harap puan dpt mengharungi ujian ni. Puan kena kuat.

Baca lagi

Puan, takut nanti jadi tekanan mental sebab banyak benda yang disimpan, dendam dan sakit hati. Kerisauan puan juga akan bertambah2 selain emosi yang tidak stabil. Bawa mengaji dan ingat allah ada..jangan biarkan diri kita dirasuk dengan hasutan. In shaallah bila suami puan nmpk perubahan puan dia pun akan menyesal dan sedar dengan hidayah allah. Kalau suami x boleh bentuk isteri, isteri la kena bentuk suami. Fikir yang baik2, bercakap yang baik, in shaallah yang hadir adalah yang baik2

Baca lagi
VIP Member

Moga puan bertabah & kuat demi anak. Maybe saya tak ada kat tempat puan. Tapi apa yg boleh buat, puan fikir diri puan & anak je skg. Orang yg curang tak kira laki atau perempuan, sekali dia dah buat perangai tak mustahil akan berkali2 berulang. Berbincang dgn suami puan seeloknya, jika tak ada jalan penyelesaian bawa ke jabatan agama (jika puan islam). Bina hidup baru dgn ank2 puan. Tak perlu ada lelaki yg tak pandai hargai kita.

Baca lagi

allahu beratnye ujian sis. sis buat masa ni keluar la dulu dr rumah tu cari tempt plindungan lain. pergi rumah mak ke adik bradik ke kwn2 ke. mana pihak yg bole mmbantu dan dipercayai. emosi sis x stabil lg takut jd lagi perkara tak di ingini. nanti emosi da badan da sihat baru fikir urusan pasal suami. kasihan kt anak2 klau jd apa2 kt sis dgn tindakan bawah sedar. moga allah selamatkn sis n anak2 n diberi ptunjuk yg terbaik buat sis n anak2.

Baca lagi
VIP Member

sy rasa baik puan kumpul kekuatan, bawa anak keluar dari rumah, buat report polis n minta perlindungan dkt mana2 rumah perlindungan berdekatan or fmily yg lain ke. Bahaya nya kalau dh bawa kawan ke rumah. ntah betol ke tidak kwn dibawa nya tu.mcm2 kes sekarang sis. bahagia tu pilihan kita sendiri sis, tlg bahagia kan diri sendiri dgn anak2. jgn buat anak2 jdi mangsa. sy doakan sis kuat.🤲

Baca lagi
TapFluencer

Yg sis toreh tngan sis tu kenapa, sis lepaskan marah cakap depan kawan laki kau tu.. Knapa suda bebulu begitu mentang2 anak yatim terus suka hatila menumpang rumah org teda malu malunya.. Sis jangan pndam sndiri, kalau marah balas balik cakap depan laki dan org luar tu.. Llki begitu memang spesis bodoh pntingkan org luar dr bini sendiri. Kalau tidak d tegur makin menjadi hanat tu

Baca lagi
4mo ago

org sekarang xdpt nk mrh sesuka hati. hati org kta xtau. klau dpt yg jenis simpan dendam. ntah2 dibuat nya yang bukan2 dgn tt n anak2. minta jauh laa. sy rsa klau suami pentingkan org luar. lebih baik tt yg keluar dri rumah.. mntk pertolongan fmily, polis, hosp atau mna2 badan yg dipercayai.