Bengkak susu

Salam , Saya dah buat teknik marmet. Keluar susu Tp sikit shj yg keluar.. Dan masih ada rasa sakit sikit2.. adakah saya perlu teruskan urutan marmet tu? Atau ada cara lain? #pleasehelp #Hari43pantang

4 Balas
 profile icon
Tulis jawapan
TapFluencer

Salam mommy. Kena teruskan pada masa yang sama minta antibiotik jika doktor kata perlu dan tuam breast dengan air sejuk dan panas. Memang ambil masa untuk relief sakit tu. Nak lega juga minta suami urutkan belakang badan area tulang belikat. Bf baby kena teruskan juga. Jika rasa tak okay juga boleh ke Breastfeeding Centre (Shah Alam) untuk rawatan. Moga dipermudahkan ya. Saya pernah lalui nya memang struggle bila anak pertama kena bengkak susu

Baca lagi
VIP Member

Mungkin ada puting breast sumbat kot. Sebab tu baby taknak juga. Sis tuam dulu, then try pam guna kuasa yang maksimum, sakit sikit lah sebab dia nak clearkan puting yang tersumbat tuu, lepas tu bagi dia hisap direct time dia tenang sikit. Kalau nak mudah, pergi berurut untuk clearkan balik bengkak susu tuu. 🌸🌸 Semoga dipermudahkan segala galanya untuk sis.

Baca lagi
2y ago

Okey Terima kasih ye sharing caranya. Alhamdulillah harini bengkak susu dh takde🙂

VIP Member

Sakit sakit pun sis kena bagi baby hisap gak direct. Saya haritu try buat, bengkak susu dua dua belah, hanya Allah je tahu sakit dia, tapi sakit sakit gak saya bagi direct kat baby, alhamdulillah, lega sikit lepas tuu. Rasa kurang sikit ketulan tuu. Lepas tu, sebelum menyusu tuu, rajin rajin tuam breast dulu.

Baca lagi
2y ago

Tulah tu, saya try bg dia hisap, tapi taktau kenapa dia tolak.. nangis2 dia taknak.. sebelum ni ok je dia hisap

rajinkan mengurut kat ketulan2x tu.. lepas tu banyakkan df dengan anak.. atau pon ngalirkan dengan air suam.. time mandi, insha Allah hilang tu sakit..

2y ago

Owh Okey saya cuba ya,, terima kasih share caranya ❤️🥰