Ketulan di breast.

Salam nk tanya, smlm sy pegi KK utk buka buku pink, nurse n doc check dkt breast kiri dan kanan ada ketulan.. dlm size 2x2 cm dan 3x4 cm .. doc ckp hormon awal hamil.. tapi kalau still ada lg kena refer hospt pakar.. ada sape2 prnh rasa/kena mcm ni tak? Harap fikiran sy still positive ia hnya hormon yg boleh hilang. Doakan ya

13 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Saya ada before pregnant lagi..tapi size 1.5cmx1cm ja..masa bukak buku pink, nurse palpate dia terkejut sbb ada lump..Doc refer saya pergi buat ultrasound..result ultrasound suruh saya buat biopsi.. alhamdulillah, bukan cancer..tapi for future, Doc suruh saya buang jugak walaupun kecik after delivery nnt..

Baca lagi
5y ago

@Iyliana Najmi.. saya punya mass x sakit..Doc palpate pun x sakit..dia just rasa ada ketulan sahaja

Saya awal buka buku pink, nurse n doc check pun kata ada ketulan di breast kiri. Lalu saya di refer ke pakar mammogragh, hbs itu buat scan ultrasound breast. Doctor cakap ketulan tuh tak apa2, nothing abnormal in ur breast. Maybe just pregnant hormon sis. Jgn trll worry sis.

5y ago

sy tgh tggu appointment utk ultrasound. Thank you sis ❤️🤲🏻 harap baik2 aje

Saya dari zaman remaja mmg ada lump kecil sebelah kiri, lebih kurang 1cmx1cm, tak sakit, mobile & tak membesar. Doktor suruh monitor saja jika ada perubahan. Tak semua ketulan merbahaya, tapi jgn pula ambil ringan.

5y ago

smoga diberikan kesihatan yg baik 🤲🏻

Saya pun ada cyst sblm hamil tapi itu tak bahaya sbb hanyalah kantung yg mengandungi cecair/air . So tak perlu risau just kena follow up utk pastikan betul2 bukan normal.

5y ago

Wc

Saye pon pernab kena. Refer dkat doc pakar for ultrasound. Dia cakap cuma urat je.. Nothing to worry. Doakan yg baik je sis.. Mesti xde pe2 tu😊

5y ago

Thank you sis ❤️

VIP Member

Biasanya yg itu dipanggil lump (bkn kanser). Selalunya lump akan kecut dan hilang dgn sendiri tapi mesti kena jaga permakanan.

5y ago

😘

Sy pon ade wak..belah kanan..sakit..sy baru 9 mggu..tapi dah ade susu jgk..and ketulan😪

5y ago

InshaAllah tkde apa2 dan Allah takdir kan yg baik2 bt kita ❤️😊

VIP Member

Semoga selamat semuanya dan takde apa2 yang abnormal. Aamiin 🤲🏻💕

5y ago

Aamin.. terima kasih utk doanya sis ❤️😊

Awk bukak buku pink masa kandungan bape weeks ?

5y ago

masa 6 weeks. hee

Slalunya akan hilang.. Sblm mngandung takde ke?

5y ago

sblm pregnant tkde. InshaAllah akan hilang