Bayi 2 bulan tidur kejap2

Hai...boleh saya tahu knpe ye bayi saya brusia 2 bulan lebih tidur siang kejp2 paling lama 40 mnitt..x pernah smpai berjam2 tidur...kalau sebelah mlm dia tdur baik xde ganguan berjaga pun x...siang je dia tdur kjap2..tapi dlm sehari bnyak kali la dia tdur,,,sbbnye kan dia tdur x lama....adkah beby saya ad problem ape2 atau itu biasa bgi tumbesaran bayi...risau dia meragan bile dia tdur x puas. ..

7 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

alhamdulillah laa siang tido kejap, baby sy 2 bulan hritu siang tido xmau bangun2.. mlm mcm burung hantu๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ.. stress member (mama ngan papanyr lah).. dah masuk 3 bulan sy train dy jaga siang, and every nap dy just 30mins.. mlm lama sikit tido.. awak gi ig/fb page BABY LANGUAGE.. tgok brapa jam baby patut tidur/berjaga ikut umur dyorang.

Baca lagi
TapFluencer

Hi mommy. Anak saya pun macam tu masa 2 bulan lebih. Asalkan anak kerap tidur. Cukup jam nap dan tidur dia. Okay je mommy. Selagi dia pun lasak dan nak bermain bila bangun takda apa. Melainkan kalau anak lemau je tu memang tak cukup tidur

sama la mcm anak sy siang susah nak dapat dia tidur lama..kalau mlm tidur lama ..dia bangun pun cuma nak susu dgn tukar Pampers..tu pun mata pejam mulut bunyi..

sbb siang kjp2 dia bgun, mlm dia tidur dgn nyenyak.. mlm kalau tido lama tu kn bagus, x mengganggu ibu tido.. ๐Ÿ˜Š..its normal.. untunglh bb tido mlm.. ๐Ÿ˜‚

Sama lah, anak sya pling lma tidur siang pon dlm 30 minit ja tpi kerap2 la , mlm alhamdulillah lena je dia tidur smpai ke pagi

normal je mommy,baby dah kenal siang n mlm la tu..lg mudah cmtu,kita pun lena tdo mlm2 kan..

normal.. ank sy pun mcm tu.. dia dh makin besar jd dia dh mula nk bermain..