Doakan saya.

Hai ibu semua. Saya keguguran bulan januari. Ni hcg test last week. 13/4 last period. Ada yg pernah alami sama mcm saya dan kandungan berjaya tak? Doakan saya dan anak dalam kandungan ya. Anak pertama. Ttc. Skrg tgh lemau sbb xleh masuk makanan sgt. Mesti muntah balik .

Doakan saya.
4 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Alhamdulillah.. positif. Jaga pemakanan dan jaga diri sebaik mungkin. Elakkan diri daripada stress ,buat kerja berat dan angkat benda berat. Baru mengandung 1st trimwster perlu banyakkan berehat. Sebb rahim baru nak terima kehadiran baby. Air masak perlu cukup untuk elakkan badan dehidrasi. Makan sikit2 tapi kerap 6X sehari. Jangan biarkan perut kosong. Perut kosong akan masuk angin jadi loya akan jadi semakin teruk dan risiko gastrik. Cuba makan sikit-sikit apa yang awak boleh makan. Boleh makan buah-buahan dan minum jus diblend sendiri lebih baik sebagai sumber tenaga untuk diri awak dan tumbesaran baby. Jangan tak makan tau nanti baby kecik. Dan risiko janin tak jadi. Kalau tak makan nanti takda tenaga lagi awak lemah. Sebab gula dalam darah takda. Pengsan nanti. Lagi satu,, elakkan fikirkan sesuatu yang merisaukan diri awak. Nanti awak jadi stress ganggu tidur awak dan risiko nanti tekanan darah tinggi. Darah tinggi amat bahaya dan sangat berisiko kepada diri awak dan janin. Take care, ya sis.

Baca lagi
2y ago

Alhamdulillah rupanya saya mengandung kembar. Allah maha baik❤️❤️❤️

semoga ank mmbesar dngn sihat ya sis. sy juga keguguran tahun ni pada February alhamdulilah selang sebulan lekat lg skarang dah 8w4d ☺️

2y ago

Aamiiiin sis. Semoga Allah lindungi anak2 soleh solehah kita ya hingga bersalin. Sy baru masuk 8w3d

kalau pernah ada sejarah keguguran, cepat2 jmpa doktor utk ambil ubat kuatkan rahim

2y ago

Sy tny doktor kata xperlu

semoga Allah permudahkan segalanya sampai bersalin nnti aamiin iya Allah

2y ago

sama sama tu amiin iya Allah tq juga