Berpantang dengan mak atau mak mertua?

Gusys nak tny la. Korang berpantang dgn mak ke atau mertua? Sy tgh serabut skrg. Haritu mertua ajak berpantang dgn dia. Sy sama due dgn biras. Biras pantang dgn dia nnt pastu dia ajak sy pantang sekali sama2. Sy masih ad mak ayah kot nak jaga sy. Masing² excited nak dpt cucu pertama. Lg pun sy selesa dgn mak sndiri dri mertua . Pening skrg mcmna nak tolak. Biras sy tu lain la , dia mak dh meninggal, ayah sakit . Family dia dh berderet baby ramai anak buah baru lahir la apa la so dia nak selesa pntg dgn mertua la. Abeh sy ni la baru nak bg cucu kat mak ayah sndiri sekali mertua suh pantang dgn dia, abeh mak ayah sy nak letak mana😭 dorg pun excited per😭haaaa sedih..pstu lagi sadis sbb nnt kalau sy pantang ngan sapa2 je la mak ke mertua ke, somi sy tak de..sbb tak cuti..abeh takkan sy nak duk rumah mertua, yg biras ad laki jaga anak sama², yg saya duk sorg² jaga anak. Takkan la 24 jam nak panggil mertua tolong tu ini..sy serius tak selesa😭😭😭 #seriusnanya #pleasehelp #firstmom

7 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

sis bincang elok2 dengan mertua cakap mak sis da carikan tukang urut.mertua nk urus dua2 nt dia juga yg penat..

4mo ago

kannnn sy pelik lah😂 yee tau dia eksaited tapi boleh ke nak jaga dedua dah rumah tu bkn besar mana..sy dgn tak selesa nnt terserempak ngan abg ipar ke apa.. sy ad ngadu kat mak sy psl ni..merayu² sy nak pantang ngan dia..yg bestnya mak gelak2 je..mak kata mak faham perasaan mertua tu, mertua tu syg kite lebih dri yg lain halahh..sy menantu pertama n paling rapat ngan mertua dri biras² yg lain. nampak jugak la mertua kalau ngan sy lain..ngan biras lain tu lain..tu yg adoi mcmna la nak tolak ni..taknak la dia terasa ke apa kan huhu